MÜDEK'in amacı, farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye'de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak, böylece, güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamaktır.
MÜDEK, ENAEE Yönetim Kurulu'nun (Administrative Council) 21 Ocak 2009 tarihli kararıyla ENAEE (European Network for Accreditation of Engineering Education) tarafından EUR-ACE Etiketi vermek üzere yetkilendirilmiştir. Böylece MÜDEK akreditasyonu alan bölümlerden mezun olan öğrenciler, Avrupa mühendislik eğitimi etiketine sahip olacaklardır.
Özdeğerlendirme Raporu ve Ekler 2021
Özdeğerlendirme Raporu ve Ekler 2016
Özdeğerlendirme Raporu Ekler 2011
|
|
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI
|
|
|
PÇ 1.1. |
Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. |
|
|
PÇ 1.2. |
Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
|
PÇ 2.1. |
Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. |
|
|
PÇ 3.1. |
Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. |
|
|
PÇ 3.2. |
Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. |
|
|
PÇ 4.1. |
Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | |
|
PÇ 5.1. |
Karmaşık mühendisilik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
|
|
PÇ 6.1. |
Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. |
|
|
PÇ 6.2. |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
|
PÇ 7.1. |
Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. |
|
|
PÇ 7.2. |
Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
|
|
PÇ 8.1. |
Bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
|
|
PÇ 8.2. |
Disiplin içi (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
|
PÇ 8.3. |
Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
| PÇ 9.1. | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
| PÇ 10.1. | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | |
| PÇ 10.2. |
Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
| PÇ 11.1. | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |

